Thursday, May 29, 2014

blog identity crisis


Dear blog readers,
I am in a blog identity crisis. Here, I said it!

I started my blog 5 years ago with only one wish and one purpose: sharing beautiful, important, and/or personal things with you. I have never intended to become a professional blogger, I had to do the blogging on the side, since I already work 50 - 60 hours a week designing and doing business. Of course I noticed along the way that a lot of blog visitors eventually landed on my work-website as well and sometimes that even generated business.

During the past 5 years however, my online world has changed dramatically. I started using Twitter for sharing my thoughts, Pinterest for sharing images and Instagram (see above) to share photo's from my daily life. Especially INSTAGRAM has become important to me: I take photo's from my work in progress, the food I eat, my ancestors, flowers that Peter buys for me, my interior, new stuff I bought... 

The necessity of blogging started fading away over the years, the 'sharing-part' had been gradually taken over by the other media, which I noticed to be rather time consuming.

- Is there a future for blogs like mine?
- What would be the role my blog could play next to the other media?
- How can I keep it doable (time!) next to Instagram, Twitter and Pinterest?

Secretly my dream would be working with Storehouse (new iPad-only medium for telling stories in words and images) and make features with  deeper comtemplations and interviews, accompagnied by gorgeous photo's. Since my priority and my focus are on designing, doing business and providing for my family, I would have to investigate first how quick and easy working with Storehouse would be.

Feels good to get this off my chest, to share (!!) it with you...

Whether you are in the same situation or not: I would love to hear your opinion about this!

X Jurianne

6 comments:

  1. ;^))
    zo ontzettend herkenbaar
    het kost ook mij veel tijd, bloggen en volgen van leuke blogs
    en dat terwijl ik daarnaast niet eens Twitter, Pinterest of Instagram! ;^))
    ik wil maken en doen en niet nadenken over wat nu weer te delen of schrijven
    maar, zoals ook jij zegt, het bloggen heeft me ook veel gebracht
    en dan ben ik nog niet eens zo 'groot' als jij.....
    ik kan je in deze niet adviseren
    maar zou het ontzettend jammer vinden als je blog stopt!
    dag!
    Patrice A.

    ReplyDelete
  2. dag Jurianne, ook ik ben een grote fan van je. Ik zit niet op twitter of instagram (zie ik soms wel passeren, maar ben nog niet mee) en heb een aantal favoriete blogs die bij 'mijn favorieten' (letterlijk en figuurlijk) staan en waar ik soms, als ik even tijd heb, naar kijk, en me het gevoel geeft weer even 'mee' te zijn. Zou je missen, maar ik weet ook: tijd is kostbaar... Neem de beste beslissing, voor jezelf. kris

    ReplyDelete
  3. Dank jullie wel, Patrice en Kris (en de mensen die mij mailden of via Twitter een DM stuurden)... wat een lieve harten onder de riem!
    Ik wil niet zozeer onmiddellijk stoppen met bloggen, maar ik ben wel naarstig op zoek naar een niet tijdrovende vorm.
    Ik hoorde veel mensen over het feit dat ze wél blogs lezen, maar niet twitteren of instagrammen en voor hen zou het leuk zijn als ik af en toe een bijv. instagram overzichtje plaats. En verder zou ik ook best wat meer over mijn eigen werk kunnen vertellen, maar ik voel me daar altijd wat ongemakkelijk onder. Anyway, ik ben druk in de weer om een vorm te vinden...to be continued!

    ReplyDelete
  4. Hey Jurianne, blijf doen wat je hart je ingeeft, plezier in alles is het belangrijkste! Soms worden we verleid door zoveel om ons heen. Jouw talent en creativiteit blijft toch wel zichtbaar, met of zonder bloggen. Gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit, toch?
    succes met alles. x Inge

    ReplyDelete
  5. Ik herken het ook voor een groot deel: ik wil niet kiezen, maar merk dat ik niet altijd overal tijdnood heb! Ik vind bloggen wel een prachtig medium, omdat je net wat dieper op zaken jn kunt gaan en meer vrijheid hebt. Hmmm, het helpt je niet vooruit, maar toch. ;) Succes met de keuze!

    ReplyDelete
  6. Herkenbaar, toch vind ik het fijn om zo nu en dan wat blogs te lezen. Het moet je creativiteit niet afremmen of in de weg staan. Ik vind dat ook van Pinterest, wat een overdaad en voor je het weet ben je een heel uur verder. Wat heeft het bloggen je gebracht? Mij persoonlijk heeft het best wel wat opgeleverd. Nieuwe contacten en ingangen naar iets anders of iets nieuws! Neem anders gewoon een pauze en blog als je er zin in hebt!

    ReplyDelete

Allways happy if you leave me a note!
Spam will be removed and reported.